• 0 Items - 0,00 
    • Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι.

Blog

NewsLetter Graphics (18)

Του Δρα Αλέξανδρου Γ. Αλέμη
Ένα χαρακτηριστικό ευφυΐας που δεν μπήκε στο βιβλίο «Η Ευφυΐα – Τα 65 χαρακτηριστικά της»

Τα ΜΜΕ και η προπαγάνδα τους
Ξέρω πολλούς ανθρώπους που μου λένε ότι δεν παρακολουθούν τηλεόραση ή ότι ποτέ δεν διαβάζουν εφημερίδες γιατί τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μεγαλοποιούν τα πάντα και, ως εκ τούτου, δίνουν μια άσχημη και διαστρεβλωμένη οπτική του κόσμου.

Αποκρυπτογραφώντας την προπαγάνδα των ΜΜΕ
Η ανωτέρω οπτική είναι σωστή για την πλειονότητα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, και συμφωνώ με αυτό. Ωστόσο, επειδή είμαστε μονίμως συνδεδεμένοι με τον κόσμο γύρω μας, αυτός μας επηρεάζει, μονίμως. Οπότε, καταλαβαίνω ότι τα νέα είναι μεγαλοποιημένα και ότι πολλά από αυτά είναι σκέτη προπαγάνδα προερχόμενη από τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, όμως πρέπει να γνωρίζουμε τι γίνεται στον κόσμο κάθε στιγμή. Ανάμεσα στη μεγαλοποίηση και στην προπαγάνδα υπάρχουν αληθινά δεδομένα, πραγματικές εικόνες με αληθινούς ανθρώπους που εμπλέκονται με ό,τι λέει ο καθένας σε αληθινά περιστατικά. Επομένως, μπορούμε να μάθουμε αληθινά δεδομένα αν είμαστε ικανοί να αποκρυπτογραφήσουμε όλες αυτές τις πληροφορίες. Στ’ αλήθεια, δεν έχουμε επιλογή.

Η γνώση είναι δυνητική ισχύς
Οι λέξεις προπαγάνδα και προφητεία έχουν σχεδόν την ίδια σημασία. Σημαίνουν να πεις ή να εμφυτεύσεις κάτι πριν από κάτι άλλο. Που σημαίνει να προείπεις αυτά που θα συμβούν. Με άλλα λόγια, οι προπαγανδιστές σε προετοιμάζουν γι’ αυτό που οι αφεντάδες τους σχεδιάζουν να κάνουν. Αφότου διαβάσεις αυτό το βιβλίο, θα είσαι αρκετά έξυπνος ώστε να μη χάφτεις ψευδή αφηγήματα και να μην κάνεις οτιδήποτε δεν είναι σωστό για σένα. Όμως προκειμένου να παραμείνεις ελεύθερος πρέπει να ξέρεις:
Τι σκέφτονται και σχεδιάζουν οι προπαγανδιστές κάθε στιγμή. Αν ξέρεις για τι πράγμα πρέπει να κοιτάξεις, θα δεις τις προθέσεις τους να εμφανίζονται ξεκάθαρα.
Τι σκέφτονται και τι σχεδιάζουν οι άλλοι άνθρωποι ανά τον κόσμο. Επίσης, αυτοί οι άνθρωποι το χάφτουν το αφήγημα; Κινούνται όλοι προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση; Εάν ναι, σε τι ποσοστό και προς τα πού κατευθύνονται; Τι γίνεται με τον υπόλοιπο πληθυσμό; Τι σκέφτεται;

Εάν δεν το κάνεις αυτό, τότε δεν ξέρεις τι συμβαίνει πραγματικά γύρω σου, και οτιδήποτε δεν γνωρίζεις μπορεί να σε πλήξει. Η γνώση είναι δυνητική ισχύς, χωρίς αυτήν βαδίζεις στο σκοτάδι.
Είναι αλήθεια ότι το μέσο άτομο θα παραπλανηθεί από την προπαγάνδα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, όμως εσύ, ο αναγνώστης αυτού του βιβλίου, θα είσαι σε θέση να παρατηρείς και να σκέφτεσαι για λογαριασμό σου σχετικά με ό,τι παρατηρείς και δεν θα πέφτεις στις παγίδες. Ξέρω ότι αυτό δεν είναι εύκολο να το κάνεις, όμως χρειάζεσαι τις πληροφορίες για τον κόσμο γύρω σου, αλλιώς δεν θα έχεις επιτυχία, επειδή δεν θα έχεις όλες τις αναγκαίες πληροφορίες.
Ως παράδειγμα για τα ανωτέρω, στην πεθερά μου αρέσει να παρακολουθεί αγώνες πάλης. Προσωπικά, δεν το βρίσκω διασκεδαστικό και έτσι δεν παρακολουθώ ποτέ. Θεωρούσα ότι ήταν ένα δευτερεύον άθλημα (με την έννοια ότι δεν το παρακολουθούν και πολλοί). Και κάποια στιγμή φόρεσα τα «γυαλιά της αντιμετώπισης» και παρακολούθησα μαζί της για μια ώρα. Και συνειδητοποίησα ότι η πάλη όχι μόνο δεν είναι ένα δευτερεύον άθλημα, αλλά ότι την παρακολουθούν εκατομμύρια άνθρωποι στη χώρα (ΗΠΑ) και τη θεωρούν σπουδαία διασκέδαση, απ’ όσο μπορούσα να δω με τα ίδια μου τα μάτια απ’ αυτά που έδειχνε η τηλεόραση. Ποπό! Οποία αλλαγή πραγματικότητας για μένα! Εξακολουθητικά, δεν θεωρώ αυτό το πράγμα διασκεδαστικό, αλλά έμαθα κάτι που δεν ήξερα πριν για πολλούς συνανθρώπους μου, κι αυτό γιατί ανάλωσα λίγο χρόνο για να μάθω κάτι που συνέβαινε γύρω μου.

Ποιος κερδίζει τελικά;
Πολλοί μορφωμένοι άνθρωποι που γνωρίζω δεν διαβάζουν οικονομικά ή πολιτικά κείμενα, ωστόσο ισχυρίζονται ότι «έχουν γνώση» γι’ αυτά τα θέματα και εκφράζουν και απόψεις. Αναρωτιέμαι σε τι βασίζονται αυτές τους οι απόψεις! Κάποιοι από αυτούς είναι σύμβουλοι επιχειρήσεων, κι όμως δεν διαβάζουν καθόλου επιχειρηματικά περιοδικά ή εφημερίδες και, έτσι, δεν έχουν πραγματική γνώση για τη μακροοικονομία του κόσμου. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό είναι ανοησία, διότι η μακροοικονομία στην τελική υπαγορεύει τη μικροοικονομία (δηλαδή τις επιχειρήσεις στις οποίες αυτοί παρέχουν συμβούλευση!).
Είναι δεδομένο ότι είναι δύσκολο να προσπαθήσει να διαβάσει κανείς ανάμεσα στην προπαγάνδα και στα βλακώδη συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν κάποια από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά υπάρχουν πολλά αληθινά δεδομένα ανάμεσα στην προπαγάνδα και στα βλακώδη συμπεράσματα. Χρειάζεται να μάθεις αυτά τα δεδομένα και κάνοντας τη δική σου έρευνα να καταλήξεις στα δικά σου συμπεράσματα. Το να πιάσεις τον παλμό του κόσμου σου είναι απαραίτητο προκειμένου να επιβιώνεις καλά και να είσαι ελεύθερος. Είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της ευφυΐας της ελευθερίας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *